Tematikus webináriumok a felsőoktatási oktatók számára
2023.09.19.
Nemzetköziesítés | Felsőoktatás
A PROFFORMANCE+ konzorcium oktatásmódszertani webinárium-sorozatot indított felsőoktatási oktatók, szakemberek és intézményi vezetők számára.
Az online alkalmak során a PROFFORMANCE projektben létrehozott értékelőeszköz és az oktatói kiválósági adatbázisból kiválasztott jógyakorlatok ismertetése mellett a résztvevőknek lehetősége nyílt szakmai kapcsolatépítésre is. A webinárium sorozat ősszel folytatódik.
A tematikus webinárium sorozat első két alkalma márciusban és júniusban sikeresen lezajlott. Az online eseményekre több száz oktató volt kíváncsi a projekt partnerországaiból. Az első eseményen a hallgatóközpontú kurzustervezés, a második alkalommal a hallgatói munka értékelése állt a fókuszban. Az előadókat a PROFFORMANCE oktatói kiválósági adatbázisból választottuk ki, amely közel 130 nemzetközi jó gyakorlatot tartalmaz.
Márciusban a magyar Semmelweis Egyetem, az osztrák Management Center of Innsbruck, a horvát University of Zagreb és a grúz European University bevált gyakorlatait ismerhették meg a résztvevők. Mindegyikük célja a tanulók motiválása, aktív bevonásuk a tanulási folyamatba és tanulásuk hatákonyságának növelése volt. A rövid bemutatók során az előadók saját gyakorlatuk alapján recepteket ajánlottak arra, hogy hogyan lehet az életből vett valós példákra alapozva kurzust építeni, hogyan lehet egy kurzus célja a tananyag megtanítása mellett egy társadalmi kihívás megoldása is, hogyan lehet ugyanazt a kurzust egyszerre diákok és már gyakorló szakemberek számára is megtervezni és hogyan lehet egy kurzust dilemmák megvitatására építeni.
Júniusban hat innovatív gyakorlatot mutattak be osztrák, horvát és magyar előadók a Graz University of Technology, az UAS Technikum Wien, a University of Zagreb, a Pécsi Tudományegyetem, az Eötvös Loránd Tudományegyetem és a budapesti Metropolitan Egyetem képviseletében. A bemutatott gyakorlatok ez alkalommal is bár azonos fókusszal, de sokféleképpen dolgoztak ki és alkalmaztak tanulói értékelési módszereket: többek között hallhattunk az online-offline tanulást értékelő módszerről, az együttműködést és a kollaboratív tanulást támogató társak általi értékelésről, a flow segítségével a teljesítmény maximalizálását és a lemorzsolódás minimalizálását középpontba helyező játékos matematika kurzusról, különböző egyéni és közös feladatokon alapuló értékelésről.
A PROFFORMANCE értékelő eszköz mindkét rendezvényen bemutatásra került. A résztvevők a két érintett tematikus terület – a hallgatóközpontú kurzustervezés és a hallgatói munka értékelése – kapcsán készült kérdőív kitöltésén és az eredmények kiértékelésén keresztül megismerhették, hogyan lehet az eszközt egyéni vagy intézményi szinten használni.
A webinárium sorozat ősszel folytatódik, a további tervezett témák a következők:
- Innovatív oktatás-tanulás
- Társadalmi hatás
- Digitalizáció az oktatásban
- Nemzetköziesítés az oktatásban
- Inklúzió az oktatásban
- Fenntarthatóság az oktatásban
Az értékelő eszköz alapja volt annak a döntésnek, hogy a PROFFORMACE projekt elnyerte a EURASHE 2023 PHE Star Award for Digitalization díjat a európai szervezet Bukarestben tartott éves konferenciáján. Az indoklásban az értékelő eszközt, mint a tanulók jövőbeli munkahelyekre való felkészítéséhez szükséges tanári kompetenciák navigátorát említették.
További friss hírekért, eseményekért, szakmai anyagokért keresse fel a PROFFORMANCE hivatalos honlapját, kövessen minket a LinkedIn-en is, vagy iratkozzon fel hírlevelünkre.
Utolsó módosítás: 2023.09.29.