A Külföldi Nyelvtanulási Programban a tanulók egyéni vagy csoportos formában vehetnek részt.

Az egyéni tanulmányutat választók esetében a pályázó tanuló – és szülei – feladata a kurzus kiválasztása, az utazás megszervezése, a biztosítások megkötése. Az utazás is egyénileg, felnőtt kísérete nélkül történik.
Pályázattípus: egyéni nyelviskolai pályázat.

Csoportos tanulmányutat a köznevelési vagy szakképző intézmények, vagy azok fenntartói szervezhetnek a jogosult tanulóik számára. A csoportot minden esetben nyelvtudással rendelkező, hazai tanár(ok) kíséri(k) az utazás és a kint tartózkodás során. A pályázatot az intézmény nyújtja be.
Pályázattípusok: csoportos nyelviskolai pályázat és csoportos partneriskolai pályázat.

Hogyan dönthetem el, melyik pályázattípust válasszam?
Az egyéni tanulmányút során nagyfokú önállóságra van szükség, hiszen a tanuló társak nélkül utazik, és a nyelvtanfolyam, valamint a délutáni-hétvégi programok során sem veszik körül ismerősök. Ennek a pályázati formának éppen ez lehet az előnye: a kiutazó tanuló naponta számos helyzetben gyakorolhatja a választott idegen nyelvet, és biztos, hogy érettebb fiatalként tér vissza családjához.

A csoportos tanulmányút mellett szól, hogy a tanuló kísérőtanárral utazik és vesz részt a nyelvi kurzuson vagy a nyelvtanulást célzó partneriskolai együttműködésen.
Intézménye számos feladatot elvégez a pályázat elkészítésekor. Viszont mind az utazás során, mind a kint tartózkodás alatt kevesebb alkalom nyílik az önállóság gyakorlására, és az idegen nyelv használatára.
(Csoportos tanulmányút választására csak abban az esetben van lehetőség , ha a jogosult tanuló közoktatási intézménye vagy annak fenntartója pályázik, és a jelentkező tanuló számára van kerete.)

Fontos, hogy a tanuló és szülei közösen beszéljék át az előnyök és hátrányok figyelembe vételével, hogy melyik lehetőség volna a legkedvezőbb a tanuló számára.