1. MIT KELL TENNI, HA A TANULÓT A RENDSZER NEM AZONOSÍTJA JOGOSULTKÉNT?
  2. ADATEGYEZTETÉSKOR NEM JÓL TÖLTÖTTEM KI A TANULÓ ADATAIT! JAVÍTHATOK?
  3. A KÜLFÖLDI NYELVTANULÁSI PROGRAMBA SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK IS PÁLYÁZHATNAK-E?
  4. MIT KELL TUDNI A SZÜLŐI HOZZÁJÁRULÁSI ÉS FELELŐSSÉGVÁLLALÁSI NYILATKOZATRÓL
  5. KINEK KELL ÜGYFÉLKAPUT HASZNÁLNI VAGY LÉTREHOZNI A PÁLYÁZAT BENYÚJTÁSÁHOZ?
  6. MEDDIG ADHATOK BE PÁLYÁZATOT?
  7. EGYÉNILEG UTAZNÉK. FELVEHETEM A KAPCSOLATOT A NYELVISKOLÁVAL?
  8. BREXIT – LESZ-E VÁLTOZÁS A KÜLFÖLDI NYELVTANULÁSI PROGRAM KIUTAZÁSAIBAN?
  9. A PROGRAM LEBONYOLÍTÁSA SORÁN NEM MŰKÖDÜNK EGYÜTT ÜGYNÖKKEL, ÜGYNÖKSÉGEKKEL!
  10. MI A TEENDŐ, HA A KÜLFÖLDI NYELVTANULÁSI PROGRAMTÓL ÉRKEZETT E-MAILBEN A REGSIZTRÁCIÓ VÉGLEGESÍTÉSE HIVATKOZÁSRA KATTINTVA NEM LEHET ELINDÍTANI AZ ADATEGYEZTETÉST?

1. MIT KELL TENNI, HA A TANULÓT A RENDSZER NEM AZONOSÍTJA JOGOSULTKÉNT?

Első lépésben a bevitt adatokat szükséges leellenőrizni. Amennyiben helytelen adatot ad meg, a rendszer nem engedi tovább és a tanuló hozzárendelése sikertelen lesz. A tanulói adatok megadásához a hozzárendelés során vegye kézbe a tanuló okmányait (diákigazolvány, személyazonosító igazolvány).
Amennyiben az adatokat helyesen adta meg, és a rendszer mégis hibaüzenet jelez, kérjük, hogy lépjen kapcsolatba a tanuló oktatási intézményével, hogy adatait frissítsék a Köznevelési Információs Rendszerben.
Ezt követően, ha minden adat rendben van és mégsem tud regisztrálni a rendszerünkbe úgy kérjük jelezzék felénk a hibát a nyelviprogram@tpf.hu e-mail címre és igyekszünk a lehető legrövidebb időn belül megoldani azt.

2. ADATEGYEZTETÉSKOR NEM JÓL TÖLTÖTTEM KI A TANULÓ ADATAIT! JAVÍTHATOK?

Egészen addig van lehetőség az adatok módosítására, ameddig a pályázó tanuló vagy intézmény nem adja be a véglegesített pályázatot.

3. A KÜLFÖLDI NYELVTANULÁSI PROGRAMBA SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK IS PÁLYÁZHATNAK-E?

A Külföldi Nyelvtanulási Programban kiemelt figyelmet fordítunk a Sajátos Nevelési Igényű (SNI) tanulók támogatására. Éppen ezért van lehetőség úgynevezett Kiegészítő támogatás igénylésére a különböző pályázati formákon belül, amelyekre az előzetes igényt 2022. január 3-ig szükséges benyújtani a palyazat.tpf.hu felületünkön.
Háromféle kiegészítő támogatásra lehet igényt benyújtani (Utazási szolgáltatás, Pénzösszeg, Saját kisérő), amelyek pályázati formától függően választhatók. Egyéni pályázat esetében van lehetőség plusz pénzösszeg és saját kísérő támogatására, illetve minden pályázati forma esetében lehetséges utazási szolgáltatást kérni (például kerekesszék szállításhoz).

4. MIT KELL TUDNI A SZÜLŐI HOZZÁJÁRULÁSI ÉS FELELŐSSÉGVÁLLALÁSI NYILATKOZATRÓL?

A szülői hozzájárulási és felelősségvállalási nyilatkozat minden kiutazó tanuló esetében – legyen az egyéni-, csoportos nyelviskolai vagy csoportos partnerintézményi pályázati formában – elengedhetetlen, hiszen ez a sikeres pályázás egyik alapfeltétele. Ezt a dokumentumot a rendszer automatikusan generálja az adategyeztetés során megadott adatok alapján.
Ezt mind a tanulónak, mind az erre jogosult szülőknek/gondviselőnek alá kell írni AVDH (azonosításra visszavezethető dokumentumhitelesítés) formában, amelyet az Ügyfélkapu felületen keresztül tudnak megtenni. Csak abban az esetben nincs szükség 2 szülői/gondviselő aláírásra, amennyiben csak 1 szülő/gondviselő rendelkezik kizárólagos szülői felügyeleti joggal. Az elkészült, aláírt nyilatkozatot a pályázati felület erre kijelölt „dokumentumtár” részbe szükséges feltölteni.

5. KINEK KELL ÜGYFÉLKAPUT HASZNÁLNI VAGY LÉTREHOZNI A PÁLYÁZAT BENYÚJTÁSÁHOZ?

Ügyfélkapu regisztrációra van szüksége a tanulónak, valamint a szülőknek, gondviselőnek, illetve a törvényes képviselőnek a pályázat során a résztvevői nyilatkozatok elfogadásához.
A résztvevői (szülői hozzájárulási és felelősségvállalási) nyilatkozatot az érintettek ügyfélkapus hozzáférésen keresztül, azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítéssel (AVDH) tehetnek. Dokumentumhitelesítéssel kapcsolatban az alábbi oldalon tájékozódhat: https://szuf.magyarorszag.hu/szuf_avdh_feltoltes
Ügyfélkapus regisztrációt bármely természetes személy kezdeményezhet bármelyik okmányirodában, kormányablakban, az adóhatóság ügyfélszolgálatán vagy külképviseleten, illetve elektronikusan, 2016. január 1-jét követően kiállított érvényes személyazonosító igazolvány birtokában a Ügyfélkapu Regisztráció (gov.hu) felületen.
Ügyfélkapu használatával kapcsolatos részletes információkat az alábbi linkre kattintva olvashat: Segítség – Regisztráció az Ügyfélkapun (magyarorszag.hu)

6. MEDDIG ADHATOK BE PÁLYÁZATOT?

A pályázatbeadási határidők az alábbiak szerint alakulnak:
• egyéni pályázat a pályázati felület nyitásától számított 60. nap.
• csoportos nyelviskolai pályázat a pályázati felület nyitásától számított 30. napig
• csoportos partnerintézményi pályázat
– tavaszi időszakra (2022.04.01-08.31.) vonatkozóan felület nyitásától 2022.02.15-ig
– őszi időszakra (2022.09.01-11.02.) vonatkozóan felület nyitásától 2022.06. 15-ig

7. EGYÉNILEG UTAZNÉK. FELVEHETEM A KAPCSOLATOT A NYELVISKOLÁVAL?

Nem. Egyéni pályázat esetében a tanuló a regisztráció, adategyeztetés, szülői hozzájáruló és felelősségvállalási nyilatkozat feltöltése, a nyelvi kurzus(ok) kiválasztása után véglegesíti és beadja a pályázatát. Ezt követően amennyiben a nyelviskola visszaigazolja a jelentkezést, és a Tempus Kuratóriuma sikeres pályázatként jóváhagyja a támogatást, csakis ezt követően fogja tudni a nyelviskola és a tanulót kölcsönösen megkeresni egymást. Ezt megelőzően nincs lehetőség kapcsolatfelvételre.

8. BREXIT – LESZ-E VÁLTOZÁS A KÜLFÖLDI NYELVTANULÁSI PROGRAM KIUTAZÁSAIBAN?

Minden esetben fontos az adott ország magyar konzuli szolgálatán tájékozódni a beutazás feltételeivel kapcsolatban.
További részletes információkat az alábbi linken talál: Konzuli Szolgálat (kormany.hu)

9. A PROGRAM LEBONYOLÍTÁSA SORÁN NEM MŰKÖDÜNK EGYÜTT ÜGYNÖKKEL, ÜGYNÖKSÉGEKKEL!

Tudomásunkra jutott, hogy egyes külföldi nyelvi központok magyarországi vagy külföldi ügynökökkel, ügynökségekkel megállapodást kötöttek idegennyelvi tanulási, ösztöndíj programok kedvezményezettjeinek közvetítésére vonatkozón.
Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a Külföldi Nyelvtanulási Programot a magyar kormány finanszírozza és azt kizárólag a Tempus Közalapítvány kezeli! A Program megvalósítása során a támogatás teljes összegét a jogosult diákok oktatására, biztonságára és jólétére kell fordítani!
Egyetlen ügynök vagy ügynökség sem partnerünk a Program megvalósítása során, ebből következően egyetlen ügynök vagy ügynökség sem járhat el a Tempus Közalapítvány nevében vagy érdekében.
A fentebb leírtakból következően nem javasoljuk sem a külföldi nyelvi központoknak, sem a fenntartóknak és iskoláknak, hogy a Külföldi Nyelvtanulási Programmal összefüggésben bármilyen megállapodást kössenek ügynökökkel, ügynökségekkel. Amennyiben bármelyik ügynök vagy ügynökség a Tempus márkanevet és nevet használják az együttműködés kialakításának az érdekében, az megtévesztő.

10. MI A TEENDŐ, HA A KÜLFÖLDI NYELVTANULÁSI PROGRAMTÓL ÉRKEZETT E-MAILBEN A REGISZTRÁCIÓ VÉGLEGESÍTÉSE HIVATKOZÁSRA KATTINTVA NEM LEHET ELINDÍTANI AZ ADATEGYEZTETÉST?

Ez azt jelenti, hogy a rendszerünk által küldött regisztrációs link elévült. Mindössze annyi a teendőjük, hogy a Külföldi Nyelvtanulási Program pályázati felületén https://palyazat2022.knyp.hu megadják az Elfelejtett jelszónál azt az e-mail címet, amelyre a regisztráció véglegesítése e-mail érkezett és kapni fog egy új, immáron élő linket.